Weer een teken van leven! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu Weer een teken van leven! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu

Weer een teken van leven!

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Juni 2012 | Kenia, Thika

Verdorie, verdorie, verdorie, het gaat allemaal niet zoals ik wil. Niets, maar dan ook niets loopt lekker soepeltjes: de eerste week druk bezig met Peninah, vervolgens loopt David met zijn ziel onder zijn arm, het vinden van een nieuw weeshuis is niet eventjes gedaan, het laten maken van een kast gebeurt niet zoals ik wil en uiteindelijk de dag voor vertrek een weekje weg met Wilson krijgt hij een telefoontje dat zijn moeder doodziek is en is Wilson in zak en as...
Dus de titel "Ontspannen in Kenia" kan ik beter veranderen. Alhoewel de titel wel als een vraag geplaatst is: antwoord is dan ook duidelijk: NEE!

Alle problemen zijn nu wel zo goed als opgelost, maar de tijd is dan ook bijna voorbij! Ik zit nu met Wilson in Kisumu waar het vandaag -tot nu toe- allemaal goed gaat. Ook de reis hierheen liep overigens klote, maar nu moet ik zeggen dat ik zoveel frustraties heb dat mijn tolerantiegrens behoorlijk verlaagd is. Mijn rug is als een houten plank volgeperst met stresshormonen (bestaan die??) en ik verlang eigenlijk alleen maar naar een of andere meditatieve massage! Pffffff, dus zo gaat het op dit moment met mij. Menige man die wat wilde verkopen aan mij of met de enorme irritante gevraag kwam "Psst, psst, where are you going madam?" en dan niet van 1 man, maar van 4-5 tegelijk heb ik de mond gesnoerd door ze in het Swahili af te snauwen met: "Nyamaza wewe!" (Hou je mond jij!) Met in mijn hoofd de gedachten: "Ik vraag het zelf wel als ik iets nodig heb!!" Door al het gedoe heb ik de puf ook niet om actief op zoek te gaan naar een internetcafe, maar nu heb ik er eentje gevonden waar ik morgen denk ik wel terugkom om nog 2 reisverslagen te plakken. Ik sjouw mijn laptop namelijk ook mee en ik voel me enigszins weer terug in de tijd dat ik veel met mijn rugzakje verschillende landen rondtrok...

Ok, dat ter intro voor de volgende ronde reisverslagen. Terwijl hier in dit cafe twee vrouwen rondlopen met een kont tot op de schouders en borsten tot net boven het schaambeen :-), zal ik het volgende reisverslag gaan plakken met wat foto's erbij. Tot zo!