Weer een teken van leven! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu Weer een teken van leven! - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu

Weer een teken van leven!

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Juni 2012 | Kenia, Thika

Verdorie, verdorie, verdorie, het gaat allemaal niet zoals ik wil. Niets, maar dan ook niets loopt lekker soepeltjes: de eerste week druk bezig met Peninah, vervolgens loopt David met zijn ziel onder zijn arm, het vinden van een nieuw weeshuis is niet eventjes gedaan, het laten maken van een kast gebeurt niet zoals ik wil en uiteindelijk de dag voor vertrek een weekje weg met Wilson krijgt hij een telefoontje dat zijn moeder doodziek is en is Wilson in zak en as...
Dus de titel "Ontspannen in Kenia" kan ik beter veranderen. Alhoewel de titel wel als een vraag geplaatst is: antwoord is dan ook duidelijk: NEE!

Alle problemen zijn nu wel zo goed als opgelost, maar de tijd is dan ook bijna voorbij! Ik zit nu met Wilson in Kisumu waar het vandaag -tot nu toe- allemaal goed gaat. Ook de reis hierheen liep overigens klote, maar nu moet ik zeggen dat ik zoveel frustraties heb dat mijn tolerantiegrens behoorlijk verlaagd is. Mijn rug is als een houten plank volgeperst met stresshormonen (bestaan die??) en ik verlang eigenlijk alleen maar naar een of andere meditatieve massage! Pffffff, dus zo gaat het op dit moment met mij. Menige man die wat wilde verkopen aan mij of met de enorme irritante gevraag kwam "Psst, psst, where are you going madam?" en dan niet van 1 man, maar van 4-5 tegelijk heb ik de mond gesnoerd door ze in het Swahili af te snauwen met: "Nyamaza wewe!" (Hou je mond jij!) Met in mijn hoofd de gedachten: "Ik vraag het zelf wel als ik iets nodig heb!!" Door al het gedoe heb ik de puf ook niet om actief op zoek te gaan naar een internetcafe, maar nu heb ik er eentje gevonden waar ik morgen denk ik wel terugkom om nog 2 reisverslagen te plakken. Ik sjouw mijn laptop namelijk ook mee en ik voel me enigszins weer terug in de tijd dat ik veel met mijn rugzakje verschillende landen rondtrok...

Ok, dat ter intro voor de volgende ronde reisverslagen. Terwijl hier in dit cafe twee vrouwen rondlopen met een kont tot op de schouders en borsten tot net boven het schaambeen :-), zal ik het volgende reisverslag gaan plakken met wat foto's erbij. Tot zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Hoi! Hartstikke leuk dat je er weer bent! Met jou wil ik graag mijn reisverhalen delen, dus lees ze! En schroom niet om iets terug te schrijven. En mocht je me iets privé willen vertellen, mail me dan: yvettekuh@yahoo.com Als je geld wil doneren ten tijde van mijn aanwezigheid in Kenia voor het nieuwe weeshuis, dan kan dat op rekeningnummer: 46.04.05.527 t.n.v. Y.C. Boltze te 's-Hertogenbosch Wanneer ik er niet ben, kan dat via onze Stichting Kumbatio Nederland. Zie www.kumbatio.org! Tuonane! Yvette

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 172552

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 April 2014

Heerlijk weer naar mijn 'thuis', Kiota in Kenia!

02 September 2013 - 02 Oktober 2013

Voor de 7de keer naar mijn andere leven, Kenia!

01 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Nieuwe mijlpaal: Karibu Kiota!

07 Juni 2012 - 04 Juli 2012

Eindelijk ook ontspannen binnen Kenia?

10 December 2011 - 10 Januari 2012

Meer ontdekkingsavonturen in Kenia

10 Mei 2011 - 04 Juni 2011

CRC & Kumbatio... de uitdaging!

21 Mei 2010 - 18 Juni 2010

Yvetteke en het weerzien van CRC en 'mijn' Masai

14 November 2009 - 12 December 2009

Weeshuis Thika en andere avonturen

Landen bezocht: