1. Vlucht gemist! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu 1. Vlucht gemist! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu

1. Vlucht gemist!

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

11 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Jawel.... je leest het goed... Vliegtuig gemist. Ik zit nu dus ook weer thuis...
We zijn 3 uur van tevoren vertrokken, zodat we ongeveer 1,5 speelruimte hadden... File richting Antwerpen was de eerste vertraging van ongeveer 45 minuten.... Aankomst Brussel rond 16.00u. De TGV zou vertrekken om 16.50u. In Brussel ben je de weg direct kwijt en het was megamegadruk. Verder geen enkele aanwijzing naar dit internationale treinstation Brussel Zuid Midi Rail. Niets, nergens. Het scheelt niets, maar dan ook niets met de cultuur in Afrika. Het verkeer rijdt aan alle kanten door elkaar heen en geen bewegwijzering. Een Belg zal niet veel aanpassingsvermogen nodig hebben om tijd in Afrika door te brengen!!

Weer 10 minuten later, hele hordes ME'rs en politie met als topje van de ijsberg: een demonstratie!!! Jawel, welkom in het mekka van het Europees Parlement!! Ik heb een paar ME'ers naar de weg gevraagd en uiteindelijk kwamen we aan bij het station: 16.40u... Parkeren in de parkeergarage... Uitstappen met de kilo's bagage, de lift in, de lift uit... En nu?? Waar is in hemelsnaam dat station????? Uiteindelijk zag ik een bordje met een trein erop in het gebouw aan de overkant. Moest het zijn... Wij naar binnen... rechtsaf of linksaf? Linksaf dan maar... We komen terecht in een grote hal waar het stikt van de verschillende soorten incheckbalies. Waar moesten we zijn? Ik had mijn trein toch al gemist, maar ik wilde wel wat regelen... Ik zag een bordje "KLM". Mijn ticket is van de KLM. Dan maar die kant op. Weer heeeeeeeeeelemaal naar de andere kant. Mijn buurman die me bracht, kreeg het zwaar met al die bagage. Er zijn ook geen trolleys... KLM incheckbalie? Nee! Een kantoortje! Ik naar binnen: ik moet me inchecken blablablabla! Reactie: dan moet u aan de andere kant zijn! AAN DE ANDERE KANT? Daar komen we net vandaan!!! Weer terug, gesjouw met de bagage. Ik pak de derde tas over van mijn buurman (stoere meid... hahaha) en sla de gedachten aan pijn van de zwaarte uit mijn hoofd weg.
Aangekomen in de grote hal. "Internationale reizen" Hier moeten we naar binnen... Maarrrrrr eerst een nummertje trekken!! Wachten... elke minuut snijdt als een mes door elke vezel van mijn lichaam... Nummer 6460.. JA! Ik ren naar de balie, vertel in paniek dat ik mijn TGV heb gemist en daardoor waarschijnlijk mijn vlucht in Amsterdam... WAT IS DE REACTIE VAN DEZE BAARDAAP VAN EEN VROUW??? (JA SERIEUZE BAARDAAP!!) Ze haalt letterlijk haar schouders op en zegt met haar stomme belgische accent: "Awel, daar kunnen wij niets aan doen, he? Waarom bent u dan te laat?" JA, DOET DAT ER WAT TOE?!?!? Ik moest het met mijn eigen vluchtmaatschappij regelen, maar ze ging wel van alles achter de computer doen, waarvan ze mij niet vertelde wat. Ik zei dat ik wel een bewijs van inchecken nodig had voor Schiphol. Haar collega zat al gapend naast haar die ik dus wel achter die balie vandaan had willen trekken: DOE IETS, VERREKTE BELG!
Na 10 minuten dacht ik dat ze iets geregeld had, dus ik vroeg haar: "Heb je iets kunnen regelen?" "Nee, dat kunnen wij niet, he, dat moet u zelf doen." "Ja, maar wat bent u nu aan het doen dan????" "Ik probeer uw instapkaart uit te draaien, maar u bent te laat, dus da's het probleem. Even de handleiding zoeken...." DE HANDLEIDING?!?!?!? Wat IS dit hier voor amateuristisch gedoe?!?!?
Uiteindelijk had ze de instapkaart en ben ik gegaan. Wat een dom wicht, zeg!!!

Hop weer naar de parkeergarage... "Waar moeten we betalen?", vraagt mijn buurman. "Ja, verdorie, niets staat hier in België aangegeven, ze informeren je niet eens mondeling, dus rijden. Ik heb geen betaalautomaat gezien!"
Dus wij rijden en verderop zagen we een parkeerautomaat. Snel betalen en gaan. Als een stelletje laagvliegers naar Amsterdam!!!

Aankomende in Nederland heb ik met de KLM gebeld die mij mededeelde dat mijn ticket geannuleerd wordt vanaf 19.40u en dat ik waarschijnlijk een nieuw ticket moet kopen, maar dat ik beter wel naar Schiphol nu moet gaan om toch nog iets te regelen.
Om 19.55u stonden we voor de vertrekhal. Ik laad al mijn bagage op een trolley en ren naar binnen. "Ik ben te laat!", zeg ik meteen bij de incheckbalie. Een grondstewardess helpt me met inchecken met mijn paspoort en de ander met mijn bagage. Het hing erom of ik nog door mocht. Ik legde mijn bagage op de band, ze draaide de boarding-pass uit.... en...."... ik krijg de melding dat u niet meer mag inchecken..." Ze zagen dat ik eigenlijk nog bewijs moest tonen van mijn treinreis, maar daar wilden ze nu niet moeilijk over doen, omdat ze me wilden helpen. Toch werd er nog overlegd gepleegd met de supervisor en het antwoord was: "Nee, de bagage wordt nu in het vliegtuig geladen en we kunnen niemand meer accepteren."
KLOTE!!!!!
Ik werd geadviseerd om naar de ticketbalie KLM te gaan om daar wat te regelen. Daar stond een moeder van rond de 50 jaar met haar dochter van een jaar of 25 ook een nieuw ticket te regelen. De dochter in tranen waar ik me alles bij kon voorstellen...
Toen ik aan de beurt kwam, legde ik alles uit. Ze keken in hun computer of mijn ticket om te boeken was... "Het ticket kan niet worden omgeboekt" "Ja, maar ik heb onderweg jullie klantenservice aan de lijn gehad en die zei dat de regels zijn aangepast en dat het wel kan." Ze overlegde met haar collega en kwam tot de conclusie dat er wel een herberekening kon plaatsvinden en dat ik ook geluk had dat ik al bijna was ingestapt, terwijl het eigenlijk niet kon ivm de speciale ticketvoorwaarden. De medewerkster ging vervolgens heel serieus aan de slag en was zo'n 15-20 minuten bezig. Ze zei me uiteindelijk: "Ik heb een ander ticket voor je gevonden waar je 75 euro omboekingskosten en 269euro aan ticketverschil voor moet bijbetalen." Tja.... "Doe maar", zei ik met tranen in mijn ogen van alle emoties die de hele dag al door me heen waren gegaan van de zenuwen, stress en het verheugen op Kenia.
"Ja, sorry, ik kan geen goedkoper ticket voor je vinden." "Daar gaat mijn goedkope ticket..."
Ik heb betaald en kan morgen om 10.35u vliegen...

We zijn terug naar Den Bosch gereden, waar we om 22.15u aankwamen, gauw Kenia gebeld om tegen Joe en Wilson te zeggen dat ze vannacht niet om 4.00u op hoeven te staan, gauw mijn ouders ingelicht en nog een vriend gesproken, theetje gedronken en nu dan gauw slapen...
Het is nu alweer bijna 0.30u. Ik heb me erbij neergelegd en wie weet is dit wel ergens goed voor geweest...
Morgen nieuwe ronde, nieuwe kans!

Tot de volgende keer en dan hopelijk vanuit Kenia!

Welterusten! X

  • 11 December 2011 - 08:04

    Mayke:

    ach schatje nou toch....hopelijk zit je nu wel in het vliegtuig!!! KUZ

  • 11 December 2011 - 10:00

    Adger:

    Vorigjaar was ik ook op Brussel Zuid voor de trein naar Londen. Station zit inderdaad in een achterwijk van Brussel. Lekker geregeld allemaal en kilometers heb je al genoeg gemaakt Brussel/Schiphol. Nou vandaag een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Goeie vluchtttt

  • 11 December 2011 - 11:51

    Ricovic.NL:

    He Meis, wat een klote start van je grootste trip (tot nu toe ;o)) naar Kenia tollol, maar kop op en gaan met die banaan hahahaha!!. een hele fijne periode daar en hakunamatata !! en tot in Januari. xxx Ries.

  • 11 December 2011 - 18:33

    Marion:

    Hai Yvette,

    O,o,o, wat een ellende en wat een stress.
    Wat zal de teleurstelling groot geweest zijn!!!
    Ik hoop dat je inmiddels goed aan bent gekomen.
    Probeer alles maar gauw te vergeten en ga genieten
    van al het mooie in Kenia.

    Liefs Marion.

  • 11 December 2011 - 19:45

    Jeetje...:

    Jij moet toch echt een boek gaan schrijven. Wat jij allemaal mee maakt. Ik hoop dat het morgen wel goed gaat en dat je snel in Kenia bent. Heel veel succes morgen (met de stress en succesvol aankomen).

    Groetjes, Berend

  • 11 December 2011 - 20:37

    Ad Fijan:

    Wat is dit balen zeg. Ik hoop dat je inmiddels onderweg bent en niet meer lang hoeft te wachten om alsnog van alle soorten warmte te kunnen genieten in het Keniaanse.

  • 12 December 2011 - 07:21

    Henriëtte Spoor:

    Wat een pech allemaal. Het zat je zeker niet mee. Terwijl ik het verslag las, was ik bijna mee aan het rennen en sjouwen. En wie weet is het inderdaad ergens goed voor geweest.
    Daar kom je misschien achter en anders.....................??
    groet,
    Henriëtte Spoor

  • 12 December 2011 - 08:28

    Brigitte:

    Ach... toch in de aflevering van Wie is de Mol. Waarschijnlijk zit je nu lekker in je huisje daar... x

  • 13 December 2011 - 09:10

    Josette:

    Ha Yvetteke,
    Pffft dat was geen beste start. Ik schiet al in de stress als ik het alleen maar lees. Laat staan hoe jij je moest voelen. Hopelijk is alles goed gekomen en ben je nu in Kenia bij Wilson.
    Hoe ziet je huisje er uit? Ben benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Groetjes,
    Josette

  • 13 December 2011 - 10:20

    Andre:

    Wat een gedoe...ik heb eens in de donald duck gelezen dat je ook jezelf als pakketje kan opsturen, postzegels erop en vliegen maar...
    Maar alles sal goedkom

  • 13 December 2011 - 16:42

    Mariette:

    ni wewe huko?

  • 15 December 2011 - 10:25

    Silvia:

    Hi Yvette,

    hoorde hier dat je nu wel aangekomen bent, maar geen update's meer gezien. Hoe is het met je krijger? :)
    Alles goed daar?
    Gr Silvia

  • 19 December 2011 - 21:59

    Matthew:

    Dat kan ook echt alleen jou overkomen he.... Have funn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Hoi! Hartstikke leuk dat je er weer bent! Met jou wil ik graag mijn reisverhalen delen, dus lees ze! En schroom niet om iets terug te schrijven. En mocht je me iets privé willen vertellen, mail me dan: yvettekuh@yahoo.com Als je geld wil doneren ten tijde van mijn aanwezigheid in Kenia voor het nieuwe weeshuis, dan kan dat op rekeningnummer: 46.04.05.527 t.n.v. Y.C. Boltze te 's-Hertogenbosch Wanneer ik er niet ben, kan dat via onze Stichting Kumbatio Nederland. Zie www.kumbatio.org! Tuonane! Yvette

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 1026
Totaal aantal bezoekers 172547

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 April 2014

Heerlijk weer naar mijn 'thuis', Kiota in Kenia!

02 September 2013 - 02 Oktober 2013

Voor de 7de keer naar mijn andere leven, Kenia!

01 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Nieuwe mijlpaal: Karibu Kiota!

07 Juni 2012 - 04 Juli 2012

Eindelijk ook ontspannen binnen Kenia?

10 December 2011 - 10 Januari 2012

Meer ontdekkingsavonturen in Kenia

10 Mei 2011 - 04 Juni 2011

CRC & Kumbatio... de uitdaging!

21 Mei 2010 - 18 Juni 2010

Yvetteke en het weerzien van CRC en 'mijn' Masai

14 November 2009 - 12 December 2009

Weeshuis Thika en andere avonturen

Landen bezocht: