Even tussendoor - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu Even tussendoor - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu

Even tussendoor

Door: Yvette!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

01 December 2009 | Kenia, Thika

Shit, shit, shit, het is alweer 1 december.... :-(

Inmiddels heb ik weer veel gedaan, zoals gisteren met de oudste meiden naar Kilimambogo gegaan. Dit is een berg vlakbij. En pijn dat ik heb in mijn bovenbenen en kont! Allemaal spieren....
Verder heb ik sterilaties bijgewoond van vrouwen uit de sloppenwijken wat natuurlijk uiterst bijzonder was en waarbij ik af en toe in lachen uitbarstte van ongeloof hoe het daar aan toegaat bij zo'n korte operatie. Ik heb zelfs moeten assisteren...

Maar daarover misschien morgen en anders pas weer zaterdag. Morgen gaat Anne weg en donderdag en vrijdag zit ik op Mount Kenya en ben ik naar mijn grote overleden Lord.... Lord Robert Baden Powell, de oprichter van scouting waar ik 20 jaar lid van ben geweest.

Verder heb ik zowat 3 uur hier achter internet gezeten om die 'verrekte' foto's in te laden. Man, man, de neiging om wat computers naar buiten te sodemieteren had ik wel.

Nou, ik leef dus nog, zelfs meer dan ik ooit had verwacht. Ik vind het heerlijk om hier te zijn! Ondanks de armoede. Het fascineert me alleen maar en het hoeft allemaal helemaal niet veel te veranderen, behalve de gelijkwaardigheid en corruptie. Dat mag wat meer in balans komen...

Nou, tot zover weer!

Kwaheri!
Yvette

  • 01 December 2009 - 15:00

    Bas:

    Het doet mij goed je weer relativerend te zien schrijven. Geniet van alles en denk bij die regen dat in ons kikkerland de regen zo'n 20gr kouder aanvoelt.
    Liefs en een fijne klim!
    Groetjes Bas

  • 01 December 2009 - 16:03

    Eric :

    zorg wel dat je terugkomt, ook wij hebben je nodig !

    Geniet nog van je tijd daar !

  • 01 December 2009 - 16:41

    Mariëtte:

    Wat een mooie foto's van je Masaï mannen! En dat oor!!!! hahahaha.
    Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Geniet er maar van...'t is over 11 dagen al weer voorbij..snif! Groetjes ook van je katjes!

  • 01 December 2009 - 19:04

    Jolanda:

    Wat een verhalen , prachtig. Vind het fijn dat je zo geniet van de reis. Volgens mij heb je al je plannen wel tot uitvoering gebracht. Enne ben blij dat je kan blijven relativeren.
    Geniet van wat er nog komen gaat!

  • 02 December 2009 - 12:25

    Mama:

    prachtig !Wat een overeenkomsten.het is niet voor niets dat jij je daar thuisvoelt...De foto van de impalawil ik zeker voor je schilderen. Lijkt me mooi! En voor mij is de roets van lord baden een mooie herinnering . Ik verlaat je op papier .Enquetes roepen mij Shit..Liefs mam

  • 02 December 2009 - 13:35

    Teddy:

    Wat wordt gesteriliseerd en waarom?
    Zijn er nog meer mensen uit Europa of ben jij de enige?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Hoi! Hartstikke leuk dat je er weer bent! Met jou wil ik graag mijn reisverhalen delen, dus lees ze! En schroom niet om iets terug te schrijven. En mocht je me iets privé willen vertellen, mail me dan: yvettekuh@yahoo.com Als je geld wil doneren ten tijde van mijn aanwezigheid in Kenia voor het nieuwe weeshuis, dan kan dat op rekeningnummer: 46.04.05.527 t.n.v. Y.C. Boltze te 's-Hertogenbosch Wanneer ik er niet ben, kan dat via onze Stichting Kumbatio Nederland. Zie www.kumbatio.org! Tuonane! Yvette

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 172445

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 April 2014

Heerlijk weer naar mijn 'thuis', Kiota in Kenia!

02 September 2013 - 02 Oktober 2013

Voor de 7de keer naar mijn andere leven, Kenia!

01 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Nieuwe mijlpaal: Karibu Kiota!

07 Juni 2012 - 04 Juli 2012

Eindelijk ook ontspannen binnen Kenia?

10 December 2011 - 10 Januari 2012

Meer ontdekkingsavonturen in Kenia

10 Mei 2011 - 04 Juni 2011

CRC & Kumbatio... de uitdaging!

21 Mei 2010 - 18 Juni 2010

Yvetteke en het weerzien van CRC en 'mijn' Masai

14 November 2009 - 12 December 2009

Weeshuis Thika en andere avonturen

Landen bezocht: