Reisverslag 3: Stortregen (kort verhaal!) - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu Reisverslag 3: Stortregen (kort verhaal!) - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3: Stortregen (kort verhaal!)

Door: Yvette!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

21 November 2009 | Kenia, Thika

Hoi Nederland, hier Kenia!

Woensdagmiddag heb ik nog in de Town 12 kunstoffen bekers gekocht, 3 doosjes kleurpotloden, 3 gummen,4 slijpers en 3 messen. Buiten die messen zijn deze spulletjes voor het klasje. Dus weer een goede daad gedaan. Toen ik naar huis ging, begon het te regenen. Ik ging snel naar de matatu die toen we wegreden propvol zat: 21 mensen... (in een busje dus, he...) Het begon al gauw te stortregenen, waardoor je geen hand voor ogen zag. Niet grappig... Maarrrrrrrrrr, de ruitenwissers werkten ook niet! Nog minder grappig!!! Je kan net langs elkaar heen rijden en zo zag ik vrachtwagens op ons afkomen en bussen. Rakelings! Ik dacht alleen maar: "Let me out, let me out!!" Maar ik hield me stil. Na een kwartiertje stopte de bestuurder om nog 2 jongens binnen te laten. Nou, ja 'binnen laten'... half buiten, half binnen. Het deurtje ging niet meer dicht en ze hingen over de benen en borst van de man naast mij. Allemaal net zo makkelijk! Ik zag op een gegeven moment niets meer en hoopte maar 1 ding: "Laat me hier heelhuids uitkomen!" De truc is nog om op het juiste moment te zeggen dat je eruit wil. En dat is dus gelukt. Meteen bij het onverharde pad riching het weeshuis staan de brommers alweer klaar. Ik stapte er maar bij eentje achterop, maar ik vond het doodeng! Het is modderig en er zijn veel kuilen. Hij gleed ook bijna een keertje uit. Toen we bij het weggetje kwamen van het weeshuis, zei ik dat het zo wel goed was en dat ik de rest wel zou lopen. Maar daar trekt hij zich niets van aan. Op een of andere manier wil hij je niet teleurstellen. Op dat weggetje stikt het van de keien. Hij gleed weer uit, maar wist de brommer onder controle te houden. De motor viel uit en ik zei nogmaals dat ik de rest wel zou lopen.... Niet dus.... Pfff, wat was ik blij toen ik bij de poort stond! Ik ging naar binnen en daar zaten de kinderen aan tafel met een olielamp. De electriciteit was net uitgevallen door de regen! Eigenlijk best wel knus. Ik had er nog een lamp bijgezet en vond het echt wel gezellig. Toch veel knusser dan met die felle TL-buizen? Ik heb wat meegegeten, maar ik vond het niet zo geslaagd: droge mais, bonen en aardappelen. Gelukkig had ik al wat gegeten in Town.
Om 20.00u was het stil in het weeshuis. Iedereen lag op bed. En ik ook om 20.15u! Regen en geen electriciteit? Dan maar slapen! Na nog wat geschreven te hebben (ja, inderdaad ik hou ook nog een dagboek bij, wat Kiswahili geleerd te hebben en wat in de Lonely Planet gelezen te hebben, ben ik heerlijk in slaap gevallen!

Baadaye!
Groetjes, Yvette

  • 21 November 2009 - 13:53

    Mama Hanny:

    Hoe is het verlopen bij dat andere weeshuis ? is dat beter georganiseerd?Vanuit nederland gaat er wel zeker geld naar die Nelson,maar zoals het vaak gaat ,doet hij denk ik alsof er geen geld meer is . en vertrouwd hij op de vrijwilligers. het voorbeeld dat het beter kan en moet is deopzet van de andere vestiging .Ik hoopdat je de kinders toch een fijne tijd kan geven .Ze hebben immers helemaal NIETS!!!KNuffels ,maama

  • 21 November 2009 - 17:08

    Teddy:

    Nou, op zo'n reis maak je meer mee dan op welke reis dan ook.Je moet nu leren op je voetstappen te passen en op je hoede te zijn voor alles en nog wat. Overal en nergens in Kenia is het niet zo overgeorganiseerd als in Nederland en je bent nu dichter bij het volle leven in de (wilde) natuur en dan leer je ook te relativeren wat bijzonder goed is. Waarom krijg ik van elk reisverslag 2 keer hetzelfde?

    Ken je al enige Swahiliwoorden?

    Baadaye!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Hoi! Hartstikke leuk dat je er weer bent! Met jou wil ik graag mijn reisverhalen delen, dus lees ze! En schroom niet om iets terug te schrijven. En mocht je me iets privé willen vertellen, mail me dan: yvettekuh@yahoo.com Als je geld wil doneren ten tijde van mijn aanwezigheid in Kenia voor het nieuwe weeshuis, dan kan dat op rekeningnummer: 46.04.05.527 t.n.v. Y.C. Boltze te 's-Hertogenbosch Wanneer ik er niet ben, kan dat via onze Stichting Kumbatio Nederland. Zie www.kumbatio.org! Tuonane! Yvette

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 172455

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 April 2014

Heerlijk weer naar mijn 'thuis', Kiota in Kenia!

02 September 2013 - 02 Oktober 2013

Voor de 7de keer naar mijn andere leven, Kenia!

01 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Nieuwe mijlpaal: Karibu Kiota!

07 Juni 2012 - 04 Juli 2012

Eindelijk ook ontspannen binnen Kenia?

10 December 2011 - 10 Januari 2012

Meer ontdekkingsavonturen in Kenia

10 Mei 2011 - 04 Juni 2011

CRC & Kumbatio... de uitdaging!

21 Mei 2010 - 18 Juni 2010

Yvetteke en het weerzien van CRC en 'mijn' Masai

14 November 2009 - 12 December 2009

Weeshuis Thika en andere avonturen

Landen bezocht: