0-1 Samenvatting eerste 5 dagen - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu 0-1 Samenvatting eerste 5 dagen - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu

0-1 Samenvatting eerste 5 dagen

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

16 Januari 2013 | Kenia, Thika

2 januari 2013
Het is vandaag 10 januari en ik ben dus al 8 dagen hier. De eerste 4 dagen waren lekker kabbelend en daarna zijn we naar Masai Mara geweest waarbij ik van tevoren vanuit Nederland een auto had gehuurd. Zo goedkoop mogelijk natuurlijk…

Maar ok, laat ik vanaf het begin beginnen. En voor degenen die geen zin hebben in mijn uitgebreide versie, hierbij eerst een samenvatting van de eerste 5 dagen:

Vertrek ’s-Hertogenbosch 1 januari 14.00u met als route treinstation ’s-Hertogenbosch Centraal, Roosendaal, Antwerpen, Amsterdam en van daaruit met het vliegtuig naar Nairobi om 20.40u Aankomst Nairobi 2 januari 7.00u ’s ochtends waar Wilson me op kwam halen samen met Kamau. Eerst even 2 uur geslapen, daarna naar Kiota(ons weeshuis) waar Cris al sinds 29 december zit. Wilson is al sinds half november werkzaam in Kiota als vakantiehulp en de kinderen zijn helemaal gek op hem. Erg leuk om te zien toen we daar samen aankwamen. Daarnaast voelt hij zich erg thuis waardoor hij op eigen initiatief alle werkzaamheden doet, zoals het eten voorbereiden, wassen, afwassen, hout hakken etc. Erg leuk en goed om te zien!! Stap 1 voor mij was om de kinderen allemaal bij naam te leren kennen. Da’s een lastige! Ook was David daar, omdat hij nog een paar dagen vrij had voor hij naar school zou gaan. Lerende van de laatste keer waarbij ik nauwelijks tijd voor mezelf en Wilson had, heb ik David gevraagd een paar dagen ergens anders te zijn. Met begrip maar wel met moeite vanwege het leren omgaan met een andere situatie is hij een dag en een nacht in Kiota gebleven. We hebben met de kinderen gevoetbald en andere spelletjes gespeeld, waarna we ’s avonds rond 21.00u terug zijn gegaan naar Makongeni na daar gegeten te hebben.
Op 3 januari heeft Cris geregeld om naar Nairobi met de kids te gaan naar een soort van dierenpark van KWS (Kenyan Wildlife Service) en daarna nog wat in een park te gaan spelen. Het dierenpark begon gelijk goed met “This is a non-corruptiono rganisation” en vervolgens moesten wij 10 keer (!!!!) zoveel betalen bij de entree! Dat liet ik niet zomaar gebeuren natuurlijk… We zijn er een uurtje of 2 gebleven en daarna met de gehuurde matatu naar het park gereden. Cris had nog afgesproken met iemand anders die ook mee is gaan doen met de spellen in het park.
Rond 17.00u gingen we terug naar Thika waar we rond 18.30u waren. David is in Nairobi gebleven om zijn broer te bezoeken en een dag daar te blijven. Wilson en ik besloten niet mee te gaan naar Kiota, want voordat we dan naar huis zouden kunnen gaan, zou het weer na 21.30u zijn en dan is het erg moeilijk om een matatu te krijgen. We namen afscheid bij Tusky’s van iedereen en spraken de volgende dag weer af met Cris om op stap te gaan en daarvoor nog naar Elizabeth te gaan.

Voordat we naar Kiota gingen, hadden we afgesproken met de vader van Peninah. Nee, niet om Peninah, dat is ook afgesloten, maar om zijn zoontje en dochtertje die hij gered heeft en onder worden gebracht in Kiota. Met z’n zessen zijn we naar Thika Town gegaan waar ik nog 2 grote emmers met deksels gekocht heb waarin de kinderen de duplo van Hans, Monique en Esmee (onze vorige vrijwilligers die erg veel voor Kiota hebben gedaan) konden gooien. Daar aangekomen ontmoetten we de huiseigenaren. Ongelooflijk fijne mensen met wie je goed kan overleggen en die alles toestaan wat we maar willen, zolang we de boel maar niet afbreken. We mogen hun huis ons huis maken en extra kosten door gebreken zijn voor hun. Zo is het gebeuren met de septische tank ook iets waar zij de kosten voor dragen. We zijn nog blijven lunchen en al gauw was het rond 15.30u. Gauw naar Thika Town en van daaruit naar Elizabeth. Hierdoor kwamen we pas om 18.30u aan bij Elizabeth die natuurlijk verwachtte dat we mee zouden eten. We hebben kennis gemaakt met haar zoon die nadat we gegeten hadden ook wel mee op stap wilde. Kamau, de taxi chauffeur zou ons om 19.30u ophalen, maar was veel te laat. Charles was op ons aan het wachten vanaf 20.00u. Charles Ochieng werkte eerst bij Watoto Wenye Nguvu, maar is nu programma coordinator bij een NGO waar hij al langer voor bezig was in Donyo/Kilimambogo. Uiteindelijk kwamen we om 21.00u aan bij Charles zijn huisje en zijn we vanaf daar door gegaan naar Thika Town. Een paar biertjes gedronken in de Brown Bottle, Porky’s en wat gedanst totdat we rond 3.00u ’s nachts naar huis gingen met de taxi.
Op zaterdag 5 januari om 10.30u opgestaan en heerlijk ontspannen ontbeten en opgeruimd. Hierna naar Kiota gegaan en rond 18.30u terug naar Makongeni waar we met David die weer terug was hebben gegeten en verder onze spullen hebben ingepakt voor de grote, zeer avontuurlijk reis,vergelijkbaar met Parijs-Dakar op weg naar Masai Mara!

Tot zover 1 pagina voor 5 dagen als samenvatting! Voor degenen die uitgebreider willen lezen, zie volgend verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Hoi! Hartstikke leuk dat je er weer bent! Met jou wil ik graag mijn reisverhalen delen, dus lees ze! En schroom niet om iets terug te schrijven. En mocht je me iets privé willen vertellen, mail me dan: yvettekuh@yahoo.com Als je geld wil doneren ten tijde van mijn aanwezigheid in Kenia voor het nieuwe weeshuis, dan kan dat op rekeningnummer: 46.04.05.527 t.n.v. Y.C. Boltze te 's-Hertogenbosch Wanneer ik er niet ben, kan dat via onze Stichting Kumbatio Nederland. Zie www.kumbatio.org! Tuonane! Yvette

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 172539

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 April 2014

Heerlijk weer naar mijn 'thuis', Kiota in Kenia!

02 September 2013 - 02 Oktober 2013

Voor de 7de keer naar mijn andere leven, Kenia!

01 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Nieuwe mijlpaal: Karibu Kiota!

07 Juni 2012 - 04 Juli 2012

Eindelijk ook ontspannen binnen Kenia?

10 December 2011 - 10 Januari 2012

Meer ontdekkingsavonturen in Kenia

10 Mei 2011 - 04 Juni 2011

CRC & Kumbatio... de uitdaging!

21 Mei 2010 - 18 Juni 2010

Yvetteke en het weerzien van CRC en 'mijn' Masai

14 November 2009 - 12 December 2009

Weeshuis Thika en andere avonturen

Landen bezocht: