Klets, klets, klets - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu Klets, klets, klets - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu

Klets, klets, klets

Door: 1`

Blijf op de hoogte en volg Yvette

23 Mei 2011 | Kenia, Thika

Oh, mensen! Ik heb steeds weer geen tijd om te schrijven! Ik heb het zo naar mijn zin hier!! De wereld van Kenia wordt steeds normaler voor mij. Ik ga steeds meer begrijpen hoe alles werkt. Als ik in de matatu zit dan gaat er wel van alles door me heen om te vertellen. Gewoon vertellen wat ik zie, wat ik denk. Ik wil proberen te beschrijven hoe het hier is. Maar ik kom steeds weer niet verder dan alles te vertellen wat ik heb gedaan. En er is een boel gebeurd. Alles in de positieve zin van het woord.
Ik lach behoorlijk wat af met Nelson en Joseph en we zien met z'n drieen elk probleem als een uitdaging. We spelen onze rol als secretaris, penningmeester en baas (ik!) zo goed met elkaar. Ik kan alleen maar hopen dat het zo blijft. CRC komt weer helemaal tot leven!!
Er zijn uitdagingen met de kinderen door wie we verrast worden dat er in een mok wordt geplast op een bord wordt gepoept, het hele circus rondom de zwangerschap van Peninah, mijn Edwardje die gelukkig nu wel weer bijna helemaal beter is en David die behoorlijk wat stress heeft door alles wat hij heeft meegemaakt en zich zorgen maakt om zijn toekomst ook al weet hij dat zijn moeder, broer en oom leven, maar een erg arm leven leiden, waardoor hij zijn eigen weg gekozen heeft met voldoende uitdagingen als je er zo goed als alleen voor staat. Allemaal dingen om over na te denken met elkaar.

Ik hoop toch gauw weer een leuk reisverslag te plaatsen. Morgen vertrek ik echter met Fidelis (de kok van CRC toen ik er vorig jaar was) naar Masai Mara om mijn Masai vrienden te zien en sieraden in te kopen voor verkoop door Kumbatio voor CRC. Ik ben vrijdag pas weer terug, dus in die tussentijd zal ik geen internet zien.
Ik moet nog steeds foto's plaatsen bij het laatste reisverslag. Ik heb het druk, ben daardoor moe, maar ben niet gestresst. Ik ben gewoon erg tevreden in alles wat we doen.
Zaterdag gaan we trouwens naar Nyeri voor een karatekampioenschap met 's avonds een kampvuur weer in CRC. Dus dat wordt een leuke dag voor de kinderen!

Nou, dat was het wel een beetje. Daar komt natuurlijk Masai Mara weer bij! Morgen om 8.00u vertrek ik en in de tussentijd wordt er verder gewerkt aan nieuwe matrassen, schoenen en.... een nieuwe televisie!! Toen de kinderen dat hoorden, raakten ze echt door het dolle heen! Zo erg hebben ze het gemist. 's Avonds hebben ze niet veel te doen en dollen een beetje met elkaar. Dus dit is weer een grote verrassing voor ze!

Even nog wat reacties terug:
- als er geen wc-papier is, is er ook geen water bij de wc zoals in Indonesie! Dat heeft Indonesie wat dat betreft beter voor elkaar!
- voor wat betreft wat middeltjes om de kinderen te helpen in hun gezondheid is misschien wel een idee, maar past gewoon niet zo goed in het leven hier. Ze doen het met het voedsel wat ze hebben en op dit moment gaat het goed.
- Mariette, het klopte blijkbaar wat je schreef in Kiswahili! Mzuri!

Nou, dat was het weer een beetje.

Tot de volgende keer!
Tuonane jumamoja au jumapili!
Yvette X

  • 24 Mei 2011 - 08:32

    Andre:

    Schrik me een hoedje,

    Nederlandse opgepakt in Kenia voor oplichting RIJSWIJK - De Keniaanse politie heeft in de hoofdstad Nairobi een Nederlandse vrouw opgepakt. Ze was in het bezit van vals geld. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft dinsdag een bericht daarover van de Wereldomroep bevestigd.

    De Nederlandse ambassade in Kenia zal proberen zo snel mogelijk contact met de vrouw te krijgen. Over de precieze omstandigheden van de arrestatie kon een woordvoerder van het ministerie niets zeggen.

  • 25 Mei 2011 - 16:49

    Jannie:

    Wil je alle kinderen heel veel liefs van me overbrengen. Succes met het werken en organiseren van alle goede dingen voor de kinderen. Van harte hoop ik dat zij er beter van worden. Ook liefs aan de zwangere Peninah. Zou je een poging kunnen en willen wagen om Dorcas op te sporen, ze lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn, ik maak me zorgen over haar... All the best, J.

  • 26 Mei 2011 - 14:25

    Brigitte:

    @Andre: LOL
    @Yvette: Goed bezig meid! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Hoi! Hartstikke leuk dat je er weer bent! Met jou wil ik graag mijn reisverhalen delen, dus lees ze! En schroom niet om iets terug te schrijven. En mocht je me iets privé willen vertellen, mail me dan: yvettekuh@yahoo.com Als je geld wil doneren ten tijde van mijn aanwezigheid in Kenia voor het nieuwe weeshuis, dan kan dat op rekeningnummer: 46.04.05.527 t.n.v. Y.C. Boltze te 's-Hertogenbosch Wanneer ik er niet ben, kan dat via onze Stichting Kumbatio Nederland. Zie www.kumbatio.org! Tuonane! Yvette

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 172552

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 April 2014

Heerlijk weer naar mijn 'thuis', Kiota in Kenia!

02 September 2013 - 02 Oktober 2013

Voor de 7de keer naar mijn andere leven, Kenia!

01 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Nieuwe mijlpaal: Karibu Kiota!

07 Juni 2012 - 04 Juli 2012

Eindelijk ook ontspannen binnen Kenia?

10 December 2011 - 10 Januari 2012

Meer ontdekkingsavonturen in Kenia

10 Mei 2011 - 04 Juni 2011

CRC & Kumbatio... de uitdaging!

21 Mei 2010 - 18 Juni 2010

Yvetteke en het weerzien van CRC en 'mijn' Masai

14 November 2009 - 12 December 2009

Weeshuis Thika en andere avonturen

Landen bezocht: