Stichting opgezet! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu Stichting opgezet! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu

Stichting opgezet!

Door: Yvette!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

16 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Even een kleine update... De meesten van jullie weten dat ik bezig ben met het opzetten van een nieuwe stichting. Sinds twee weken is het dan zover: WE BESTAAN! We zijn via de notaris Van Santvoort & Den Drijver-Pigmans te Kerkdriel gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Deze week is de bankrekening en de postbus geopend en dan kan de website de lucht in! Wat de naam van de nieuwe stichting is, verklap ik nog niet...
Het hele traject heeft aardig wat voeten in de aarde gehad: statuten maken, vast laten leggen bij de notaris, bestuursleden zien te vinden via artikeltjes in weekbladen en vacaturebanken en officiele zaken uitzoeken en bespreken op organisatorisch, juridisch en financieel gebied. Dat is zo goed als allemaal afgerond samen met het bestuur wat bestaat uit 6 leden in de leeftijd van 27 tot 57 jaar.

Het wordt echter wel steeds spannender, want er moet geld binnenkomen. Ik vraag jullie niet om geld, maar met dit mailtje begin ik wel alvast met het netwerken. Als je via je vereniging, je werk of vriendenkring weer een leuk netwerk hebt of je weet een leuke actie te starten via school, scouting, sportvereniging of werk dan juichen wij dat helemaal toe! We moeten namelijk zo snel mogelijk 5000 euro bij elkaar zien te krijgen!
Dus... weet je iets leuks voor ons om mee te starten, heb je iemand in je netwerk zitten die eraan mee kan werken om het weeshuis te helpen, meldt je dan aan bij mij: yvettekuh@yahoo.com

Deze week nog ontvang je het bericht over de website met alles erop en eraan, dus hou je email in de gaten!!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Yvette!



  • 16 November 2010 - 19:06

    Wardje (Ed):

    Nou, Gefeliciteerd met je Stichting!! Well Done girl. Wat zijn je plannen en wat is het doel van deze Stichting? Ben erg benieuwd naar de voortgang.

    GreetZ, Wardje (Ed).

  • 17 November 2010 - 10:14

    Fred En Trees:

    Gefeliciteert met je Stichting!
    We wensen je er veel geluk mee.

    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Yvetteke en het weerzien van CRC en 'mijn' Masai

Hallo lieve lezertjes!

Dit is de tweede keer dat ik afreis naar Kenia, een land waarvan ik nooit gedacht had dat ik daar alleen heen zou gaan. Na de stap tóch gezet te hebben, heeft dat land wat teweeg gebracht in mijn wereldje. Ik ga er nu heen met de kennis die ik de vorige keer heb opgedaan en zal er nog dieper induiken. Ik heb verschillende doelen/plannen waarvan ik weet dat dit niet alleen avontuurlijk zal zijn, maar ook mijn eerste echte eigen poging om het weeshuis waar ik voor ben gegaan te ondersteunen. Naturulijk heb ik de vorige keer heel wat gedaan, maar in mijn eentje kan ik het niet redden. Daarom wil ik ieder van jullie bedanken die een financiële bijdrage heeft geleverd om plannen verder proberen waar te maken (voor degenen die alsnog willen doneren, kan dit op rekeningnummer 46.04.05.527 t.n.v. Y.C. Boltze te 's-Hertogenbosch). Ik zal natuurlijk vermelden waar het ontvangen geld naartoe is gegaan en ik hou er een administratie van bij.
Maar met alleen geld ben je er niet en kom je er ook niet. Naast het financiële deel wil ik weten/voelen of de medewerkers van het weeshuis zélf mee willen denken over een oplossing om het te kunnen laten voortbestaan of dat ze liever de afwachtende rol blijven aannemen en maar afwachten wat "God wil". Bij dat laatste komen we natuurlijk nergens, maar ik merk uit de vele gesprekken die ik in de afgelopen maanden met ze heb gehad, dat ze openstaan om te leren hun eigen leven te leiden, i.p.v. dat het bestuur van het weeshuis hun leven bepaalt en hun geloof dat God alles wel regelt. En, oh, wat kan ik me hier toch heerlijk in laten gaan!! Het geeft echt een kick! Maar goed, we gaan het zien als ik daar ben met de kennis die ik nu daar heb opgedaan, maar ook thuis in de afgelopen 5 maanden op het gebied van Afrikaanse cultuur, taal, corruptie en ontwikkelingswerk.
Ik heb 4 weken de tijd om hier meer uit te halen, woorden tot daden om te buigen, de medewerkers mee te krijgen om vervolgens de kinderen een beter leven te kunnen bieden. Als ik zie dat er een kans is, dan krijgt mijn leven een hele nieuwe invulling. En ik zie dat velen mij zijn voorgegaan en het goed voor elkaar hebben.... dus.... een nieuwe uitdaging ligt op de loer... Pak ik 'm of pak ik 'm niet??
Jullie zullen het allemaal weten bij het lezen van de verhalen die de komende weken zullen volgen...

Veel leesplezier!
Dikke kus, Yvette!

Recente Reisverslagen:

18 November 2010

STICHTING KUMBATIO NEDERLAND!

16 November 2010

Stichting opgezet!

06 September 2010

Nawoord: Datums van deze reis

23 Juni 2010

Verantwoording uitgaven donaties

22 Juni 2010

Wist je dat....
Yvette

Hoi! Hartstikke leuk dat je er weer bent! Met jou wil ik graag mijn reisverhalen delen, dus lees ze! En schroom niet om iets terug te schrijven. En mocht je me iets privé willen vertellen, mail me dan: yvettekuh@yahoo.com Als je geld wil doneren ten tijde van mijn aanwezigheid in Kenia voor het nieuwe weeshuis, dan kan dat op rekeningnummer: 46.04.05.527 t.n.v. Y.C. Boltze te 's-Hertogenbosch Wanneer ik er niet ben, kan dat via onze Stichting Kumbatio Nederland. Zie www.kumbatio.org! Tuonane! Yvette

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 172465

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 April 2014

Heerlijk weer naar mijn 'thuis', Kiota in Kenia!

02 September 2013 - 02 Oktober 2013

Voor de 7de keer naar mijn andere leven, Kenia!

01 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Nieuwe mijlpaal: Karibu Kiota!

07 Juni 2012 - 04 Juli 2012

Eindelijk ook ontspannen binnen Kenia?

10 December 2011 - 10 Januari 2012

Meer ontdekkingsavonturen in Kenia

10 Mei 2011 - 04 Juni 2011

CRC & Kumbatio... de uitdaging!

21 Mei 2010 - 18 Juni 2010

Yvetteke en het weerzien van CRC en 'mijn' Masai

14 November 2009 - 12 December 2009

Weeshuis Thika en andere avonturen

Landen bezocht: