Ter afsluiting: Wist je dat.... - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu Ter afsluiting: Wist je dat.... - Reisverslag uit Thika, Kenia van Yvette Boltze - WaarBenJij.nu

Ter afsluiting: Wist je dat....

Door: Yvette!

Blijf op de hoogte en volg Yvette

12 December 2009 | Kenia, Thika

Wist je dat:
- iedereen hier mobieltjes heeft, zelfs de Masai?
- 4 uur internetten 1,60euro kost?
- ik nog nooit zo vaak mijn handen heb gewassen?
- het stikt van de mobiele telefoniewinkels?
- 1 brood 30 cent kost?
- 1 liter benzine 65 cent kost?
- een bierje 80 cent kost?
- koffie 25 cent kost?
- thee 10 cent kost?
- frisdrank 25 cent kost?
- de koeien vreselijk mager zijn?
- de koeien ongeveer 1-2 liter melk geven per dag tegenover 25 liter in Nederland?
- de kinderen op je afvliegen als ze je zien lopen?
- How are you, het meest gezegd wordt en dat de reactie tegelijkertijd 'fine' is?
- ze wel een wasmachine in het weeshuis hebben, maar dat die minder goed was dan een handwas?
- dat ze hier nog steeds met handkarren rondlopen? (Gespierde mannen!)
- dat zelfs de Keniaan zegt dat je beter van straat kan zijn als het donker is (ik heb overigens niets meegemaakt op dat gebied)?
- dat de boda-boda (vervoerfiets) afstamt van het feit dat er gefietst werd van grens naar grens (border to border)?
- ze 23 mensen in de matatu stoppen, terwijl er maar stoelen zijn voor 14 mensen?
- de kinderen gewoon naar huis worden gestuurd vanaf school om de gekste redenen? (bezoek van personeel van andere school bijvoorbeeld)
- de electriciteit regelmatig uitvalt?
- een Keniaan meerdere vrouwen kan hebben (verschilt per stam)
- dat in de noordoostelijke provincie 98% van de vrouwen is besneden?
- ze hier warme kleding dragen met muts ook al is het 25-30 graden?
- de vrouwen veel zwaar werk verrichten?
- ze onderweg gewoon in de matatu springen, soms op het dak zitten of gewoon buiten het deurtje hangen?
- dat ze een plankje leggen tussen 2 stoelen om een extra zitplaats te scheppen?
- er geen plattegrond van Thika te krijgen is?
- dat het huis van een vrouw in een bepaalde sloppenwijk afgebrand wordt, omdat ze geen zoon heeft gebaard?
- dat kinderen die niet bruin/zwart geboren worden onder de albino's vallen en moeten worden gedood of zelfs opgegeten? (en dat gebeurt niet in de bush-bush, maar gewoon bij mensen met gewone huizen!)
- wc papier in een kroeg of restaurant buiten de wc hangt of gewoon in de kroeg om vanaf daar een stuk eraf te scheuren?
- stoepen hier zo goed als niet bestaan?
- de meeste wegen niet geasfalteerd zijn?
- verkopers bij de matatu's je contstant benaderen?
- er gevochten wordt om 10Ksh?
- de kinderen helemaal gek zijn op beesten een beetje te mishandelen en insekten gewoon helemaal te ontleden?
- Fidelis (kok), Anton en Lucas (bewaker) met z'n 3-en in een hutje wonen met 1,5 matras, dat ze geen douche en wc hebben?
- grote dingen die je koopt in Thika Town of ergens anders gewoon op het dak van de matatu of bus worden gebonden?
- wc's vaak niet meer dan een gat zijn?
- de sloppenwijken erg gevaarlijk zijn om te betreden als blanke (helaas ben ik er daarom ook niet geweest deze keer)
- je met z'n 3en op een brommer kan gaan zitten als vervoermiddel?
- het geloof hier heel belangrijk is?
- ik best een huisje hier wil kopen voor 10.000euro?
- bijna alle vrouwen een pruik of ingevlochten haren hebben?
- het hier stikt van de Bata-schoenenwinkels?
- er ontzettend veel met behulp van projecten is opgezet en dat je dat ziet, omdat het er overal op staat?
- kinderen heel primitief met beestjes omgaan, zoals vleugels uittrekken of een konijn en kip ruw vastpakken bij oren of poten?
- dat je vaste telefoons alleen ziet op straat die staan op een plankje in hele kleine hokjes met iemand erin die dan met je afrekent?
- dat het stikt van de schoenpoetsers?
- de kinderen mijn haar erg interessant vonden en er niet vanaf konden blijven?
- wassen op de hand prima gaat?
- koken op houtvuur gezellig is?
- geiten en koeien overal staan en met een van hun poten staan vastgebonden?
- ik me nooit bedreigd heb gevoeld?
........
........
- ik weer terugga met de kennis die ik nu heb opgedaan?..........!

TOT ZOVER!




  • 12 December 2009 - 11:38

    Mariëtte:

    Wist je dat:
    - Je familie, vrienden, collega's, bekenden en buren heel blij zijn dat je straks weer thuis bent?
    - Spinner en Woepie je heel erg gemist hebben?
    - dat het dit weekend misschien gaat sneeuwen?

    Houdoe!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Hoi! Hartstikke leuk dat je er weer bent! Met jou wil ik graag mijn reisverhalen delen, dus lees ze! En schroom niet om iets terug te schrijven. En mocht je me iets privé willen vertellen, mail me dan: yvettekuh@yahoo.com Als je geld wil doneren ten tijde van mijn aanwezigheid in Kenia voor het nieuwe weeshuis, dan kan dat op rekeningnummer: 46.04.05.527 t.n.v. Y.C. Boltze te 's-Hertogenbosch Wanneer ik er niet ben, kan dat via onze Stichting Kumbatio Nederland. Zie www.kumbatio.org! Tuonane! Yvette

Actief sinds 05 Okt. 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 172281

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 28 April 2014

Heerlijk weer naar mijn 'thuis', Kiota in Kenia!

02 September 2013 - 02 Oktober 2013

Voor de 7de keer naar mijn andere leven, Kenia!

01 Januari 2013 - 31 Januari 2013

Nieuwe mijlpaal: Karibu Kiota!

07 Juni 2012 - 04 Juli 2012

Eindelijk ook ontspannen binnen Kenia?

10 December 2011 - 10 Januari 2012

Meer ontdekkingsavonturen in Kenia

10 Mei 2011 - 04 Juni 2011

CRC & Kumbatio... de uitdaging!

21 Mei 2010 - 18 Juni 2010

Yvetteke en het weerzien van CRC en 'mijn' Masai

14 November 2009 - 12 December 2009

Weeshuis Thika en andere avonturen

Landen bezocht: